1. Utbud
Vi erbjuder stora delar av vårt sortiment i vår webshop och den uppdateras regelbundet med nya produkter. Kajaker, kanadensare och icke delbara paddlar går ej att köpa i vår webshop för närvarande.

2. Orderbekräftelse
Du måste vara myndig för att handla. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

3. Leveranstid
Din order behandlas snarast och vi skickar normalt ordrar som kommit in före kl 11:00 samma dag - annars skickar vi din order nästkommande arbetsdag. Du finner lagerstatus på varje produkt i vår webshop men om något i din order mot förmodan inte skulle stämma överrens med befintligt lager, kontaktar vi dig snarast.

4. Frakt
Vi erbjuder våra kunder gratis frakt när ordersumman överstiger 1000:-. För ordrar under 1000:- tillkommer en fraktavgift på 59:-. 
Fraktfritt gäller dock ej kajaker, kanadensare eller icke delbara paddlar. På en order innehållande kajak/kanadensare tillkommer 1500:- i frakt. Vi skickar endast varor inom Sverige. 

5. Betalningssätt
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi använder oss av Klarna Checkouts betallösning där du kan betala med kort, mot faktura eller delbetalning samt banköverföring. Du kan även välja att betala via postförskott och då tillkommer Postens/DHLs avgitf på 80:-. 

6. Outlösta paket
För paket som inte hämtas ut debiterar vi 150 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.

7. Sen betalning
Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.

8. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

9. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. OBS! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

10. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.